مصاحبه آرشیو خبر ها
مصاحبه ی خواندنی ترزگل ! گلزنی مقابل رئال مادرید بسیار خاص بود

مصاحبه ی خواندنی ترزگل ! گلزنی مقابل رئال مادرید بسیار خاص بود

داوید ترزگه در نگاهی به دورانش در یووه، از دلپیرو به عنوان «نماد» یوونتوس نام برده ‌است. او در گفت‌وگویی طولانی با اکیپ پیرامون دوران حضورش در تورین حرف‌های مهمی زده است که با هم می‌خوانیم:

 

چه چیزی در یوونتوس من را شیفته ی خود می‌کند؟ حرفه‌ای گری مطلقش. من بزرگی این باشگاه در ایتالیا را و احساسی که در سراسر کشور ایجاد می‌کند را کشف کردم. یووه باشگاهی بسیار محبوب و باپرستیژ است، نه تنها در ایتالیا بلکه در سراسر جهان. در تک تک بازی‌های خارج از خانه تعداد قابل توجهی هودار پشتیبان ما بودند و تمام بلیط‌ها فروخته می شد. سنت باشگاه که بسیار هم قدرتمند است از زمان ایجادش توسط خاندان آنیلی حفظ شده‌است. یووه برای من به معنای پلاتینی، زیدان، دشام، آنری بود، اگرچه تیتی مدت زیادی در تیم نماند. دنبال کردن راه این بازیکنان بزرگ فرانسوی برای من فوق‌العاده بود، این بازیکنان تاریخ یووه را نوشتند.

 

بهترین هم‌تیمی‌؟

 

انتخاب یک نفر دشوار است، چون من بازیکنان بزرگ زیادی را در یووه می‌شناختم. دلپیرو سالها نماد این تیم بود. من آمدن جان‌لوییجی بوفون بسیار جوان (سال 2001، در 23 سالگی) را دیده‌ام و امروز او نماد باشگاه است. من با مائورو کامورانزی خیلی صمیمی بودم، چون هر دو ریشه‌ی مشابهی (آرژانتینی) داشتیم. پائولو مونته‌رو و مارک یولیانو نقش مهمی در مسیرم داشتند چون وقتی به یووه آمدم آنها سراغم آمده و به تطابقم کمک کردند. بعد زلاتان ابراهیموویچ بود، ما تنها دو فصل کنار هم بودیم، اما آن دو فصل خارق‌العاده بودند. متاسفانه رسوایی کالچوپولی او را از یوونتوس جدا کرد و نتوانستیم کنار هم رشد کنیم. من بازی کردن با زلاتان را دوست داشتم و تحسینش می‌کردم.

 

البته، ترزگه تحت نظر مربیانی چون لیپی، آنچلوتی و فابیو کاپلو کار کرده‌است:

 

من همواره مربیانی که شخصیتی مطمئن داشتند را دوست داشتم. قضیه‌ی لیپی هم همین بود. او کاملا می‌فهمید که یوونتوس چیست با افسون و حرفهایش انگیزه‌ای 100٪ برای پیروزی را به ما القا می‌کرد. در مورد آنچلوتی باید بگویم من و او می‌فهمیدیم که در یوونتوس تنها جام و پیروزی اهمیت دارد و وقتی این لباس را می‌پوشید، اسم شب این است: «پیروز شو و جام جمع کن.»

 

بهترین تیم؟

 

از 2004 تا 2006 با فابیو کاپلو ما تیمی فوق‌العاده داشتیم، بازیکنانی مانند ندود، ابراهیموویچ، کاناوارو، امرسون و تورام به یووه آمده‌بودند. با چنین تیمی، لیگ قهرماناندر دسترس بود. شاید ما آگاه نبودیم که برای بردن چنین جامی ساخته‌شده‌ایم و آن جام به جزئیات وابسته است که برخلاف میلمان پیش رفت.

 

سفیر یوونتوس در مورد بهترین گلش هم حرف زد:

 

گلی که بلافاصله به ذهن می‌آید، گلی است که به میلان در سن‌سیرو به لطف سانتر خارق‌العاده‌ی دل پیرو در انتهای فصل 2004‐2005 زدم. آن گل به ما اجازه داد گامی بزرگ برای قهرمانی برداریم. گلم برابر رئآل مادرید کهکشانی و گلی که در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی فصل 2004‐5 هم زدم برایم بسیار خاص بود.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: